Om de uitbetalingen van de Helpper-vergoedingen sneller te laten verlopen, hebben we het betalingsproces verbeterd.
Vanaf maandag 18 november zullen we voortaan elke week (op maandagen) de prestaties verwerken in plaats van maandelijks (op de 8ste).
Hieronder vind je meer informatie over hoe dit nieuwe proces in zijn werk gaat.
Wil je graag zien hoe dit werkt? Bekijk hier enkele voorbeelden.
Wil je graag zien hoe dit werkt? Voor manuele goedkeuring: klik hier.
Voor automatische goedkeuring: klik hier.
We hebben naar jullie feedback geluisterd. Met dit nieuwe proces zorgen we ervoor dat de uitbetaling van de prestaties sneller verloopt en de helppers ook vaker uitbetaald kunnen worden.
Ja! Het nieuwe wekelijkse betalingsproces start pas op maandag 18 november. Dit betekent dat we op 8 november, zoals gewoonlijk, de prestaties van oktober zullen verwerken en de assistenten rond 16 november zullen uitbetalen.
Als je enkel maandprestaties ingeeft, zal er uiteraard maar één verwerking per maand plaatsvinden in plaats van wekelijks.
Een goedgekeurde maandprestatie wordt verwerkt op de eerstvolgende maandag na het einde van die maand.
Voorbeeld: de maand november wordt verwerkt op maandag 2 december, met uitbetaling op 11 december.
Toegevoegd: Dit betekent dat je als helpper een prestatie hebt toegevoegd, maar die nog niet nagekeken is door de budgethouder.
Goedgekeurd: Dit betekent dat de budgethouder de prestatie heeft nagekeken en goedgekeurd.
Afgekeurd: Dit betekent dat de budgethouder de prestatie heeft nagekeken en afgekeurd.
In verwerking: Dit betekent dat het betalingsproces is opgestart en we bezig zijn met het verwerken van je prestaties.
Vertraagd: Dit betekent dat we de betaling van de budgethouder niet tijdig hebben ontvangen, waardoor de uitbetaling van je prestaties vertraging heeft opgelopen.
Uitbetaald: Dit betekent dat de prestatie uitbetaald is aan de helpper.
Zodra wij de prestaties verwerken via domiciliëring, wordt het geld van de PVB/PAB-rekening van de budgethouder afgeschreven.
De bank begint vervolgens pas de volgende bankwerkdag (*) met de verwerking. Daarna heeft de bank nog 5 bankwerkdagen om te bevestigen of de betalingen succesvol zijn verwerkt. Door een weekend of feestdagen kan dit in de praktijk vaak neerkomen op een termijn van 8 kalenderdagen.
(*) Een bankwerkdag is elke werkdag, uitgezonderd weekends en feestdagen.
Als jij (of je coach) de prestaties ingeeft: deze worden automatisch goedgekeurd.
Als een helpper de prestaties ingeeft: wij raden aan om op zondagavond je profiel te controleren en eventuele openstaande prestaties goed te keuren, zodat ze op tijd kunnen worden verwerkt.
Het proces blijft hetzelfde als bij verwerking met domiciliëring: alle goedgekeurde prestaties die in het verleden plaatsvonden, worden iedere maandag verwerkt. Je zal dan iedere maandag via e-mail een betaallink ontvangen.