Elke eerste maandag van de maand
Gratis online infosessie

Infosessie deeleconomie voor budgethouders
Gratis infosessie met Jeroen & Joëlle
Voor wie?
Elke eerste maandag van de maand openen we de digitale deuren voor een exclusieve infosessie voor nieuwe en bestaande PVB/PAB-budgethouders die meer willen weten over de mogelijkheden die Helpper biedt binnen de deeleconomie.
💡Ben je geen budgethouder, maar wil je hulp bieden en helpper worden? Ontdek hier meer!
Wat mag je verwachten?
-
Verken de deeleconomie: de basisprincipes en de voordelen voor budgethouders.
-
Ontdek Helpper: versterk via het platform je eigen netwerk én haal meer uit je PVB/PAB.
-
Extra hulp zoeken: vind eenvoudig extra hulp voor dagelijkse activiteiten in je buurt.
-
Stel je vragen: een live Q&A waar al jouw vragen beantwoord worden.
Waar?
De infosessie vindt plaats via Google Meet.
Je ontvangt de link meteen na inschrijving per e-mail.
Reserveer je plaats
Schrijf je gratis in
Waarom kiezen voor Helpper?
Betrouwbare hulp
Meer dan 2500 gescreende helppers in Vlaanderen en Brussel.
Veilig en verzekerd
Verzekerd via AG. Jij kiest, wij zorgen voor een veilige samenwerking.
Versterkt autonomie
Kies zélf wie jou helpt en wanneer, alles op je eigen ritme.
Persoonlijke klantenservice
Geen lange wachttijden. Je belt of e-mailt met iemand die écht luistert.
Correcte administratie
Van VAPH-documenten tot uitbetaling: wij regelen alles correct en tijdig,
Voordelig en transparant
Jij bepaalt het uurtarief. Onze 12% servicebijdrage dekt alles – zonder verrassingen.
Start vandaag nog met Helpper!
Op onze helppers kan je rekenen!
beschikbare helppers
gemiddelde beoordeling
met een zorgachtergrond
mensen geholpen
De ervaring van andere budgethouders
"Mijn zoontje met een meervoudige handicap werd jarenlang opgevangen door mijn schoonzus en schoonmoeder. Dankzij Helpper kunnen we hen nu een mooie vergoeding geven voor de zorg die ze altijd al boden."

Valerie
Zorgouder
"Dankzij Laila blijf ik zelfstandig naar mijn kinesist gaan. Ze zorgt niet alleen voor het vervoer, maar helpt me ook om binnen te komen en mijn spullen klaar te leggen. Dankzij haar voel ik me minder afhankelijk van familie."

Silvia
Budgethouder
"Als je regelmatig hulp nodig hebt, durf je niet altijd hulp te vragen aan familie of vrienden. Door hen als assistent in te schakelen via Helpper, kan je er nu iets tegenover zetten. Het draait niet om geld, maar er hangt een gevoel van waardering aan vast. En je schuldgevoel verdwijnt ook."

Tamara
Zorgouder
"Mijn dochter Selma met autisme heeft baat bij routine en duidelijke afspraken. Helpper Lotte past op haar op vrijdagavonden, zodat mijn man en ik even tijd samen hebben. Het is een opluchting om iemand te vinden die zo goed met haar kan omgaan."

Sarah
Zorgouder
Dit zeggen onze gebruikers
Veelgestelde vragen
Je schrijft je in nadat je via e-mail een uitnodiging krijgt van je budgethouder. Een assistent is iemand die de budgethouder al zelf kent, zoals een mantelzorger of familielid. Het is dus aan de budgethouder om vanuit het profiel een assistent uit te nodigen.
In het kort:
- De budgethouder nodigt je uit.
- Je ontvangt een e-mail met een uitnodiging om je inschrijving te voltooien.
- Je volgt de stappen in de uitnodiging om als assistent aan de slag te gaan.
Om hulp te vinden via Helpper schrijf je je eerst in en maak je een profiel aan. Eens je ingeschreven bent:
- Maak je een hulpvraag aan.
- Stuur je de hulpvraag uit naar helppers met wie je wil samenwerken.
- De helppers krijgen een melding en geven aan of ze hierbij kunnen helpen.
- Maak kennis met geïnteresseerde helppers en stel je al je vragen via de chatfunctie.
- Start een samenwerking na een positieve kennismaking.
Helpper voorziet de volgende documenten voor budgethouders:
- PVB/PAB-overeenkomst: Beschikbaar op je profiel onder ‘Documenten’ na inschrijving. Dit moet je indienen bij het VAPH om je samenwerking met Helpper te starten.
- Afrekening: Beschikbaar in je profiel onder ‘Documenten’. Dit dient als bewijs voor het VAPH over je gemaakte kosten.
Geen probleem!
Je kan de volledige lijst met veelgestelde vragen bekijken voor meer informatie.
Heb je een persoonlijke of complexe vraag? Neem gerust contact met ons op
We helpen je graag verder via telefoon, mail of chat.
Onze partners

















