Assistentie bij begeleiding activiteiten of afspraken

Assistentie bij begeleiding activiteiten of afspraken

✅ Welke taken zijn mogelijk?

  • Medische afspraken: begeleiding naar arts, tandarts, kinesist,...
  • Vrije tijd: ondersteuning of gezelschap bij hobby's of sportactiviteiten.
  • Openbare ruimtes: bezoek aan winkels, apotheken, kappers, bibliotheken, gemeentehuizen,...
  • Onderwijs en cultuur: vervoer naar onderwijsinstellingen of uitstapjes naar musea, cinema's, parken,...
  • ...
Begeleiding bij een activiteit.
Vrije tijdsbesteding.

🚫 Wat past niet in het rijtje?

  • Professionele taken: ondersteuning te bieden bij taken die een opleiding vereisen (medische advies verlenen,...)
  • Buitenlandse trips: langdurige verblijven in het buitenland vallen niet binnen onze dekking.
  • ...
Goede afspraken maken goede vrienden.

🤙 Belangrijke aandachtspunten

  • Verzekering: Bij Helpper voorzien we een verzekering voor onze gebruikers. Meer weten? Bekijk onze infofiche. 

  • Praktische info: Bespreek op voorhand alle relevante details, zoals vervoermiddel, benodigdheden voor aangepast vervoer, en of aanwezigheid bij een activiteit vereist is. Zorg ervoor dat duidelijk afgesproken wordt wie de kosten voor eventuele tickets draagt om misverstanden en ongemakkelijke situaties te voorkomen.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mij aanmelden om hulp te bieden bij begeleiding bij activiteiten?
Heel eenvoudig! Je downloadt gratis de Helpper-app in de App Store of Play Store en registreert je. Bij de stap 'taken' geef je aan dat je hulp wil bieden bij 'begeleiding bij activiteiten'.
Mag ik ook in het buitenland assistentie verlenen?

Als helpper mag je via Helpper ook in het buitenland hulp verlenen aan een hulpvrager. Onze aansprakelijkheid- en ongevallenverzekeringen zijn wereldwijd geldig.
Let op: de dekking is alleen geldig voor inwoners van België die tijdelijk buiten België reizen.

Krijg ik een km-vergoeding als ik met mijn eigen wagen rijd?

Met transportkosten of kilometervergoeding bedoelen we de afstand die afgelegd wordt tijdens de gepresteerde uren. Voor korte trajecten (tot 5 km) gaan we ervan uit dat de kosten worden gedekt door de uurvergoeding van de assistent. Als het om langere trajecten gaat, kan er onderling worden afgesproken om tussen te komen in de onkosten (benzine). Goede afspraken maken goede vrienden. 😉 Ter informatie: de actuele kilometervergoeding vind je steeds op de website van de FOD.

Hoe kan ik mijn taken aanpassen op mijn profiel?

Ga in het menu van de Helpper-app naar 'profiel' en selecteer 'taken'. 

Wat als ik geen hulpvragen krijg die bij mij passen?

Geen zorgen, er komen dagelijks nieuwe hulpvragen bij. Zet zeker je meldingen aan in de app zodat je op de hoogte wordt gebracht over nieuwe hulpvragen bij jou in de buurt.

Hoe en wanneer worden mijn prestaties uitbetaald?

Wij sturen rond de 16e van de maand (*) de opdracht naar de bank om de betalingen uit te voeren. Bij feestdagen, weekends én afhankelijk van de bank waar je bent aangesloten, kan het tot twee werkdagen duren vooraleer je je vergoeding op je rekening ontvangt.  De uitbetaling van je prestaties gebeurt via overschrijving op het rekeningnummer dat op moment van uitbetaling op je profiel staat.

(*) De prestaties die worden verwerkt = De prestaties van de voorgaande maand(en) die door de hulpvrager ten laatste op de zevende van de huidige maand zijn goedgekeurd.

Voorbeeld: De prestaties van januari moeten  ten laatste op 7 februari zijn toegevoegd én goedgekeurd door de hulpvrager.

Heb je nog andere vragen? Bekijk onze FAQ-pagina.

Contacteer ons

20240116 FB - Binnen het uur opgelost-1
Wij staan voor je klaar van ma. tot vrij. tussen 9u-12u30 en 13u30-17u
telefoon
03 361 39 30
2024_icoon_mail-blauw.png
hello@helpper.be
2024_logo_Whatsapp-blauw.png
Via Whatsapp: 0492 84 29 56 (enkel berichten)