Assistentie bij klussen binnen- en buitenshuis

Klussen in huis en in de tuin

✅ Welke taken zijn mogelijk?

  • Huishoudelijke klussen: een kattenluikje plaatsen, meubels in elkaar zetten, foto’s ophangen,....
  • Schilder- en onderhoudswerk: een kast verven, een kamer schilderen, lichtjes vervangen, lekkende kraan herstellen,...
  • Tuinwerk: grasmaaien, onkruid wieden, bloemen zaaien, haag snoeien,  moestuin onderhouden,...
  • Diverse: zout strooien, naar het containerpark gaan, helpen met verhuizen,.. 
  • ...
Kleine schilderwerken
electriciteitswerken

🚫 Wat past niet in het rijtje?

  • Professionele taken: ondersteuning te bieden bij taken die een opleiding vereisen, zoals een aannemer. 
  • Bouw- en renovatiewerken: een huis te renoveren, een dakgoot te vervangen, een hele woning te schilderen,...
  • Grote installaties: een nieuwe keuken te installeren, elektriciteit aan te sluiten, een oprit of terras aan te leggen, een boom om te kappen,...
  • ...
foto van helppers

🤙 Belangrijke aandachtspunten

  • Verzekering: Bij Helpper voorzien we een verzekering voor onze gebruikers. Meer weten? Bekijk onze infofiche.

  • Voorbereiding: Bespreek op voorhand alle relevante details, aanwezigheid van materialen om een taak goed in te schatten.  

  • Veiligheid: Gebruik indien nodig beschermende handschoenen en/of kledij en vermijd risicovolle situaties.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mij aanmelden om hulp te bieden bij klussen via Helpper?
Heel eenvoudig! Je downloadt gratis de Helpper-app in de App Store of Play Store en registreert je. Bij de stap 'taken' geef je aan dat je hulp wil bieden bij 'klussen binnen- en buitenshuis'.
Ben ik als helpper een zelfstandige?
Nee. Helpper steunt op de wetgeving deeleconomie. Dankzij de deeleconomie kan je als particulier tot €7.460 bruto bijverdienen aan een gunstig belastingtarief van 10,7%. Bij Helpper ga je dus als particulier ('helpper') aan de slag. 

 

Moet ik mijn eigen materiaal gebruiken?

De persoon die je zal gaan helpen, zal aangeven of je bij bepaalde klusjes best je eigen materiaal voorziet. We raden wel altijd aan om bij het begin van elke klusopdracht, goede afspraken hierover te maken. Goede afspraken maken goede vrienden. 😉

 
Hoe kan ik mijn taken aanpassen op mijn profiel?

Ga in het menu van de Helpper-app naar 'profiel' en selecteer 'taken'.  

Hoe en wanneer worden mijn prestaties uitbetaald?

Wij sturen rond de 16e van de maand (*) de opdracht naar de bank om de betalingen uit te voeren. Bij feestdagen, weekends én afhankelijk van de bank waar je bent aangesloten, kan het tot twee werkdagen duren vooraleer je je vergoeding op je rekening ontvangt.  De uitbetaling van je prestaties gebeurt via overschrijving op het rekeningnummer dat op moment van uitbetaling op je profiel staat.

(*) De prestaties die worden verwerkt = De prestaties van de voorgaande maand(en) die door de hulpvrager ten laatste op de zevende van de huidige maand zijn goedgekeurd.

Voorbeeld: De prestaties van januari moeten  ten laatste op 7 februari zijn toegevoegd én goedgekeurd door de hulpvrager.

Wat als ik geen hulpvragen krijg die bij mij passen?

Geen zorgen, er komen dagelijks nieuwe hulpvragen bij. Zet zeker je meldingen aan in de app zodat je op de hoogte wordt gebracht over nieuwe hulpvragen bij jou in de buurt.

Heb je nog andere vragen? Bekijk onze FAQ-pagina.

Contacteer ons

20240116 FB - Binnen het uur opgelost-1
Wij staan voor je klaar van ma. tot vrij. tussen 9u-12u30 en 13u30-17u
telefoon
03 361 39 30
2024_icoon_mail-blauw.png
hello@helpper.be
2024_logo_Whatsapp-blauw.png
Via Whatsapp: 0492 84 29 56 (enkel berichten)