Assistentie bij gezelschap - oppas - toezicht

Assistentie bij gezelschap - oppas - toezicht

✅ Welke taken zijn mogelijk?

  • Onderwijs en naschoolse activiteiten: opvang voor en na school, op schoolvrije dagen of vakantiedagen, helpen met huiswerk,...
  • Vrijetijdsbesteding: helpen met het uitoefenen van hobby's thuis (muziek, haken, naaien,...), gezelschapspellen, knutselen,...
  • Toezicht: begeleiding bieden en toezicht houden bij personen die moeilijk alleen kunnen blijven, nachtoppas,...
  • Gezelschap: luisterend oor bieden,...
  • ...
Naschoolse opvang
Een luisterend oor bieden kan deugd doen!

🚫 Wat past niet in het rijtje?

  • Professionele taken: ondersteuning te bieden bij taken die een opleiding vereisen (logopedie, psychologie,...)
  • Medisch zorg: medische taken uitvoeren (een infuus inbrengen, medicatie toedienen,...)
  • Langdurige inwonende zorg: het is niet mogelijk om als nanny of inwonend personeel een gezin te ondersteunen.
  • ...
Goede afspraken maken goede vrienden.

🤙 Belangrijke aandachtspunten

  • Verzekering: bij Helpper voorzien we een verzekering voor onze gebruikers. Meer weten? Bekijk onze infofiche.

  • Communicatie: communiceer duidelijk met de persoon of het gezin voor wie je assistentie verleent. Bespreek wat de verwachtingen zijn en heb aandacht voor specifieke behoeften, zodat je de best mogelijke ondersteuning kunt bieden.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mij aanmelden om hulp te bieden bij gezelschap, toezicht of oppas?
Heel eenvoudig! Je downloadt gratis de Helpper-app in de App Store of Play Store en registreert je. Bij de stap 'taken' geef je aan dat je hulp wil bieden bij 'gezelschap-oppas-toezicht'.
 
 
Hoeveel kan ik bijverdienen via de deeleconomie?
Dankzij de wetgeving deeleconomie kan je als particulier in 2024 tot € 7.460 bruto per jaar bijverdienen aan een gunstig belastingtarief van 10,7%. 
Krijg ik een extra vergoeding als ik nachtoppas doe?
Nee. Je ontvangt geen extra vergoeding als je ook nachtoppas doet.
Hoe kan ik mijn taken aanpassen op mijn profiel?

Ga in het menu van de Helpper-app naar 'profiel' en selecteer 'taken'.  

 
Wat als ik geen hulpvragen krijg die bij mij passen?

Geen zorgen, er komen dagelijks nieuwe hulpvragen bij. Zet zeker je meldingen aan in de app zodat je op de hoogte wordt gebracht over nieuwe hulpvragen bij jou in de buurt.

Hoe en wanneer worden mijn prestaties uitbetaald?

Wij sturen rond de 16e van de maand (*) de opdracht naar de bank om de betalingen uit te voeren. Bij feestdagen, weekends én afhankelijk van de bank waar je bent aangesloten, kan het tot twee werkdagen duren vooraleer je je vergoeding op je rekening ontvangt.  De uitbetaling van je prestaties gebeurt via overschrijving op het rekeningnummer dat op moment van uitbetaling op je profiel staat.

(*) De prestaties die worden verwerkt = De prestaties van de voorgaande maand(en) die door de hulpvrager ten laatste op de zevende van de huidige maand zijn goedgekeurd.

Voorbeeld: De prestaties van januari moeten  ten laatste op 7 februari zijn toegevoegd én goedgekeurd door de hulpvrager

Heb je nog andere vragen? Bekijk onze FAQ-pagina.

 

Contacteer ons

20240116 FB - Binnen het uur opgelost-1
Wij staan voor je klaar van ma. tot vrij. tussen 9u-12u30 en 13u30-17u
telefoon
03 361 39 30
2024_icoon_mail-blauw.png
hello@helpper.be
2024_logo_Whatsapp-blauw.png
Via Whatsapp: 0492 84 29 56 (enkel berichten)